Läktarproffs sökes

Eftersom jag satt i ett skränigt vardagsrum med fulölsdrickande bekanta kan jag inte ge den detaljerade recensionen om deltävling två jag önskar. Kan vara så att Herr Tetra har ett litet finger med i spelet också, men hur som helst så kan jag ge följande kommentarer:

Ola - Love in stereo  $$
Nja Ola, bättre än så här har du väl gjort innan. Lite förlegat med denna genre eller?

Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd  $$
Arvikafestivalen nästa för denna melankoliska trubadur. han var absolut inte dålig men det är ännu en gång inte rätt stund att spela fuktframkallande gitarrvisor.

The Nicole - Razborka  $
100 spänn på att Alexander Bard röstade på denna mer än en gång.

Alexander Schöld - Den första svalan  $$
No more Jimmy Jansson for me please.

Rongedal - Just a minute  $$$
Det här var svängigt, eller gjorde tetran sitt jobb. Ingen kan väl missat att det här var Scissor Sisters i ny skepnad men vilka är dessa bröder? Var kommer dom ifrån? Vad har dom gjort innan? Har dom hållt på med Cirkus?

Sanna Nielsen - Emty Room  $$$$
Kraftfullt och kanon. En av få ballader som kan gå heeela vägen.

Andra generationen - Kebabpizza Slivoviza $--
Nu får det vara nog! Hur många duktiga låtskrivare sållades bort för detta j---a balkanskämt?
Ni som tycker det här är roligt borde skaffa alla skivor med Mora Träsk.

Johnson & Häggkvist - One Love  $
För en gångs skull sjöng inte Runars ex inte bra, det tackar jag Gud för. Sen är det väl extra kul att hon åkte till deltävlingen för att hämta sin biljett till finalen, ungerfär som Liverpool mot Barnsley tidigare på Lördagen.

Kan väl aldrig sluta titta och lyssna på detta spektakel till tävling men med vad som har presenterats hitills så börjar man undra. Vem kan i hela fridens namn tycka att vi ska skicka en låt om Kebabpizza att representera Sverige i en internationell tävling? Skulle det vara lika kul om det var 7 bönder från Barnarp som sjöng om köttbullar med potatis? Skulle dom fått vara med i en deltävling om det vara samma melodi men med köttbulletexten? Skulle inte tro det va? Nej back to basics med Lena PH, Tommy Nilsson och Siw Malmqvist.

Champions League har startat med ett brak. Liverpool - Inter  2-0.
Domaren visade gult två gånger felaktigt, Hyppia åt upp det lilla Zlatan fick på tallriken, Finnan sprang 16 mil, Mascherano visade varför man ska köpa loss honom genom att fullstädigt neutralisera hela Inters mittmitt. I mina ögon är nog "Masken" världens bästa defensiva mittfältare just nu. Stämningen när Stevie G gjorde 2-0 var näst intill otäck på Anfield, fanns nog en del våta Armani Jeans på bortaläktaren. Måste också vara skönt för Benitez att kunna sova med släckt lampa i ytterligare två veckor.
image15



I den andra "mäktiga" drabbningen visade Totti det Stuart Baxter sa: Big players win big games. När ska SVFF ringa in honom som ersättare för Lagerbäck, Baxter alltså? Totti spelade för övrigt med feber.
Real får svårt att vända, Inter får jättesvårt att vända. Glöm inte att Materazzi är borta och antagligen också Cordoba.
Tobias Grahn spelar för tillfället i den Tyska 4:e ligan - Det hade jag kunnat gissa för länge sen.
Elmanders prislapp 270 milj - Ok? Har jag missat nåt?
Mycket spekulationer just nu Beduiner, visst är det härligt?
Varför visar dom alltid dom målsnålaste matcherna i Champions League på Sexan? Hade nog hellre sett 2-3 matchen på den stora ön med Messi som härförare än ett alldeles för gammalt och oinspirerat Milan. Inte ens Gattuso har kvar den där blicken som bara en galning kan besitta. Har inte heller sett ett sånt oengagemang hos 10 utespelare med dessa vackra svart/röda tröjor sen vi fick färg tv. Dags att byta ut alla utom Kaka, Pato och den evigt kämpande Kaladze.
Kan tänka mig att returen slutar 0-0, förlängningen likaså. När det sen är dags för straffar vet väl alla att rutinen Milaneserna har kommer att skrämma skiten ur Arsenal juniorerna som har en snittålder på 14.

Topp 5 denna vecka

1. Liverpool vs Inter 2-0  - Canneloni Maccaroni på er tråkmånsar
2. Startelvor i gästboken - Kul med åsikter och engagemang
3. Ballar av stål - Än en gång platsar programmet
4. Pelle Fosshaug - Sjukt underhållande, kanske dock inte för medpelarna i Tillberga. Hur orkar han?
5. Afrikanska mästerskapen - Såg inte en match men såg highlights i Måndags, vilka otroliga mål!

Med glädje kan jag se i statistiken att ni bloggläsare ökar hela tiden. 63 st på en och samma dag, kanske inte mycket egentligen men jag är glad för det lilla. Tyvärr så ökar fortfarande inte kommentarerna som ska hjälpa mig vidare i denna värld full av blandade ämnen och åsikter. Kanske efter denna publicering om ni orkar?
För att undvika kö - stanna hemma i soffan
Jag säger det igen: Titta på Ballar av stål! Går både på 6:an och Tv 400 tror jag.
Nähä, nu ska gå till banken och fråga om jag får låna 270 miljoner.

"Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hör"
 


Kommentarer
Postat av: Undrar

Han som skrev låten Kebabpizza slivoviza, kan denna person möjligtvis komma från Tenhult???

2008-02-21 @ 16:43:40
Postat av: Hin Håle

Ja, vad säger man.
Efter de inledande låtarna bärs hon in.
(So far, so good...)
Men när hon tar ton, sprutar det jordnötter ur min näsa, och mattan dränks med min Mariestads.
Vad i He£%&#e...
Christer Björkman - skärpning.
Man kan inte ha 2 pajasuppträdanden i samma deltävling...
Wake up and smell the trasiga avloppsledningen..
Schlagen är död (och ligger rutnande och illaluktande i en pastellfärgad hög djupt nere i
SVT's arkiv...)

Razborka - Ett måste som ringsignal på mobilen, men inte mer.

Du har aldeles rätt i att melodifestivalen blivit ett spektakel. Men trollbunden (och hjärntvättad) sitter man väl framför 28 tummaren lik förbannat på Lördag :-(
Hur kan sådan skit få visas på svensk TV?

Men du har nog fel om Ars-Mil.
Taggade kliver dom upp på San Siro för att kamma hem vinsten mot de OTROLIGT tråkiga spagetti-lirarna. (Är det inte dödsstraff på att backa hem som Milan gjorde igår??)

Hur kan Liv-Int hamna på din top-5 lista?
Skall det verkligen vara så att Leverpöölarna måste spela i nummerärt överläge för att slå S(l)atan?
Nej. Den matchen röstar jag gärna bort.

En sak som där emot borde hamnat på listan är ju Sanna Kallur.
Inte bara snygg. Hon kan ju springa med.
Mer friidrott i bloggen tack :-)

Tack för mig. Hej.

2008-02-21 @ 17:18:44
Postat av: blogg beundrare

måste säga att bloggen är mycket bra! skitkul å läsa hoppas att den kommer lite oftare! lite mer snack om svärd hade varit uppskattat sån stjärna som han är! han gör ju hela laget nästan!

2008-02-21 @ 18:05:58
Postat av: Den okände.....

Tackar för berömmet:-) Är lite svårt att få till mer än ett inlägg i vecka, fantasin räcker inte alltid till. jag skriver alltid så fort jag känner att det kliar lite i huvudet.
Hin Håle: Kallur kan var en utmärkt bubblare i nästa lista, tack för tipset. Friidrott kanske det inte blir så mycket av då min kunskap är begränsad men man vet aldrig.
See you

2008-02-22 @ 16:33:20
Postat av: PrinsValiant

Att gämföra Moraträsk med random schlagar dänga känns ohyggligt missvisande. Sällan har väll ett band?!? fått så många Beduiner att svänga på galoscherna som de. Enligt egen uttsago består D.D´s personliga sammling av 67% av moraträsk. Resterande är powerballader.

Vem ringde Gaza föresten?

2008-02-23 @ 12:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0