Surt sa räven

Vilket bottennapp! Så mycket läsare (117) blev till ett snitt på 10-20 på dem två senaste inläggen. Vilka läsare är det jag tappat? Vad kan jag göra? Vem är arg? Har det med uteblivandet av friidrott att göra? Skit samma, några trofasta vänner har jag ännu kvar.
Tänk så länge jag har väntat på den Söndagen som var. Först ett riktigt "hatmöte" mellan Englands två största klubbar. Sen ett Londonderby som fick hela brittiska ön att skälva. För mig var det matchen mellan United och Liverpool som satt högst på listan...men inte efter slutsignalen. En idiottackling av Mascherano och massa Argentiskt pladder förstörde min tidiga eftermiddag. Krönikörer skriver att utvisningen  på Masken var det som avgjorde. Jag säger att det var det inte alls, United hade väldigt stor kontroll på matchen innan "idioten" började snacka. Backlinjen i Pool betedde sig som skolpojkar på Uniteds långa bollar mot Rooney. United backlinje ägde Torres. Wes brown gjorde ett nickmål ? Hur då?  Nja, Benitez får nog ta och sondera terrängen inför nästa säsong, om han får vara kvar förstås. Jag har sagt det innan: United vinner ligan!
Tillställning två mellan Chelsea - Arsenal var roligare att titta på. Mer kamp på mitten, mer hat och bättre fotboll totalt sett. Måste vara skönt för "rovdjuret" Drogba att få göra mål nu när säsongen har varit lite sisådär för honom. Frågan jag har ställt till Tv:apparaten hela säsongen kvarstår: När ska Arsenals fantastiska spelare börja att våga avsluta från distans? Jag tror ärligt talat inte att Arsenal klarar andra platsen, Chelsea kommer lägga beslag på den och kanske t.o.m nosa lite på United mot slutet. Det känns nästan som om alla har glömt av Chelsea sen Mr Mourinho lämnade.
image28
Perelli vann och jag tror hon kan lyckas bara så ni vet.
Och så var det dags för första tävlingsmatchen för beds i helgen, det blir väl kul? Är grymt spänd på att se startelvan Kalle plockar fram, är det nån som går säker? Självklart vet vi alla att Svärd startar och lägger straffar och frisparkar men mer då? Kommer några av de färska junisarna vara med. Så många frågor men så få svar.
Hur som haver så tror jag på en Beduinvinst på grusmattan på Lördag, däremot skulle jag nog inte vilja vara med och få stryk mot Tordpojkarna på Söndag --- Kan bli en del springande där.
Att Valencia slog Real var väl ingen överraskning - kolla deras lag för bövelen!
Fick ett insidertips när det gäller ämnen som inte har med idrott att göra: NergårdsAnna ?
Landskamp på Onsdag mellan Sverige och Brasilien. Kan bli en intressant värdemätare för grabbarna inna truppen tas ut. Edman borta från EM, vad synd då är vi nog körda. Kanske kan dom ringa Teddy Lucic ....igen.
Ser nog mer fram emot CL kvartsfinalerna där antagligen tre Engelska lag kommer gå vidare, om det blir Arsenal eller Liverpool som lag tre vågar inte ens jag sia om.
Hockey då?
Jämtin är fantastiskt kul att se på. Det smäller, 5000 står upp och buar och han stormtrivs. Han är passionerad som få och antagligen det bästa ligg en hårdhänt brud kan få. Pelle G däremot är bara gammal och trött.
image29

Hur som helst så är våren snart här, det är väl härligt? Elgrill på balkong med ljumna fulöl och gammal hårdrock kan man inte byta ut mot nåt. Seriepremiären närmar sig och EM likaså, vilken sommar det blir.
Eftersom jag inte har mer än 10-20 läsare blir det inte mer än så här, motivationsbrist kallas det.
Nu ska jag ringa 163470 och beställa en Dubbel Calzone

"Det är bättre att ett brott förblir ostraffat än att en oskyldig döms"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0