Mot mörkare tider.......

När den ljuva sommaren nu är över är det klart att det är svårt att vara sprallig och positiv.......om man inte biter ihop!
Det som presenteras på den gröna mattan är en form av underhållning som "vissa" betalar för att få njuta av. Hur skulle det se ut om man gick på en konsert med .....låt oss dra till med Metallica. Om Lasse Ulrich spelar fel i andra låten inte fan börjar han hänga med huvudet och klaga på ljudteknikern då? Farbror James lyckas med bedriften att säga "bad but true"  , men det skulle inte få honom i "jag försöker gömma mig " tankar heller. Dom är en enhet som är där för att roa och dom slutar aldrig att hjälpa varandra när det brister på scenen. Kom igen nu James, nästa vers sitter! Så vaddå? Jo:

1. Idrott går ut på att ha kul, har man inte kul blir det inte bra.
2. Ge fan i domaren,har han blåst så har han blåst. Räkna era egna fel och ta det gånger 11 innan ni räknar domarens.
3. Sluta häng med huvudena, för fan ni är nykomlingar som ändå har presterat bra.
4. Tänk

Vi går från ett hett ämne till nästa - Vad har hänt i England?
Alla som är något intresserade av transfers måste ha haft lite kul dom sista dagarna?
Herregud vilken soppa! Värvningar till rätt lagdel och till rätt pris är numera ett begrepp som kan ses som historiskt. Araber, Ryssar och Amerikaner har tagit över hela ön. Dock syns det vilket nation som inte ligger lika bra till ekonomiskt när Arabarbna köper Robinho till City för typ 400milj medans Amerikanerna nöjer sig med Riera till Liverpool för dryga 100. Visst det kanske löser det patetiska kantspelet på Anfield men det börjar nog bli dags att spänna musklerna snart om man inte är trött på 4:e placeringar. Nej jag glömde inte Robbie Keane men det köpet var väntat! United gör en i mina ögon sett "idiotvärvning" när man hostar upp 370milj för en självisk Bulgar som inte vet vad lagsammanhållning innebär. Chelsea agerar klokt och plockar in Deco som jag tror kan bli en viktig faktor i kampen om guldet. Arsenal då? Ja, Nasri kom visst in och han är väl ok? Dock undrar jag om inte "The Gunners kommer att spela UEFA cupen kommande säsong. Gammal är äldst heter det väl. Roligaste värvningarna tycker jag att Tottenham har gjort med spelare som: David Bentley, Dos Santos, Modric och Pavluychenko. Vistt det har inte börjat bra men dom har ett kul lag som skulle kunna slå sig in i top 4 om man får ihop ingridienserna. Och sist men inte minst, jag tror Sunderland kan bli ett lag som sätter käppar i hjulen för dom stora pojkarna i år.
 

Är den nya Beduinlåten bättre än den gamla?
Är det bättre stämning i Tenhult nu när Dennis flyttat ut på tippen? I så fall, är det sämre stämning på tippen?
Kolla Kalle Svensson, det är en glad jävel! Alltid!
Gjorde ett snabbstopp (trodde jag)  på "Gittans", vad är det som dom gör som tar sån tid?
Och så blev det 3-5-2, dock skeptisk när man tänker på kvaliteerna i defensiven. Hade nog föredragit 4-2-3-1 men det tror jag inte Lagerbäck vet vad det är. Men Albanien ska vi väl slå ändå eller?
Het lista!
1. Rika Araber - Jag är inte en förespråkare till detta fenomen i England men det rör om i grytan.
2. Beduinlåten - Hur många gånger har den gått på era förfester?
3. Niklas Andersson - No comments
4. Rambo 4 - Still going strong
5. Reklamen med den långa hästen - Världsklass

Hur var OS? Jag missade allt utom Kallur och dokumentären om bygget av fågelboet.



"GAMLA BOCKAR HAR STYVA HORN"
  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0