Some days are better than others...

.....som Bono  tyckte på U2:s kanske "konstigaste" platta, men långt ifrån sämsta.
Har haft som liten personlig regel att kommentera Melodifestivalen som ni känner till och måste väl hålla uppe den fanan tycker jag. Får tyvärr avstå från den första deltävlingen pga bristande planering men det kan den utomordentlige bloggaren på tenhultturochretur kanske bistå med. Väl skrivet var det i alla fall och mycket roande.
Nåväl, vad hände då i Lördags? Förutom att Svärd hånglade på Sliver med en 39 taggare då.

1. Lili & Susie - Show me heaven
Antar att många av "en viss" generation har haft ett par affischer hängande i pojkrummet på dessa sex??bomber.
Låten påverkade mig inte ett skit, ställde mig mest massa frågor under uppträdandet, Var är Ankie Bagger? Varför har dom inte bytt ut stegen sen Oh Mama videon. Vem är vem? Jag vet i alla fall vem som är (var) snyggast: Hon till vänster...eller höger kanske det var. 


2. Lasse Lindh - Jag ska slåss i dina kvarter
Först ett Timo intro, sen en Nick Schröder frissa. kan inte bli mer......jumper. Say no more

3. Jennifer Brown - Never been here before
Snygg musik men förutsägbart, ungefär som Eboes hjärnsläpp med jämna mellanrum. Let the old guys sleep while the young one does'nt.  Frågan är vad Jennifer betalade Poison för att få låna deras gitarrist?

4. Heat - 1000 Miles
Trodde det var Rock you like a hurricane de första accorden. Att sånt här fortfarande produceras gör mig glad faktiskt, dock inte för egen del. Jag antar att det finns en hel hög med andra headbangers som uppskattar det. En trummis som snurrar pinnen i 15 sekunder framför en zoomande Tv-kamera är inte lätt att få tag på i dessa dagar.

5. Markoolio - Kärleksång från mig
Och hur ska man ta en ballad från Markoolio på allvar? Can you feel the love tonight hörde jag, vad hörde ni? Ska vi gå hem till dig eller hem till dig? Visserligen tror jag att Marko och hans finska bastupolare skrattade gott på krogen efter tävlingen. Allt var nog bara en plojgrej, eller?

6. Amy Diamond - It's my life
Att Alexander den store hade skrivit denna förstod man direkt. Att Amy Diamond kunde sjunga visste vi alla också. Att hon dock kunde göra ett framträdande som inte var 100 % visste åtminstone inte jag. Lite taskiga tonlägen emellanåt och lite små nasalt faktiskt. Nej tack, det bästa med låten var nog Synthbasen...som antagligen Alexander hade gjort.

7. Cookies n Beans - What if
Dawsons Creek / Bonnie Tyler....jag vet att det låter konstigt men så kände jag då. Jag tyckte redan innan att det fanns ett The Corrs för mycket, usch nu har vi två.

8. Måns Zelmerlöw - Hope & glory
Typiskt Måns! Snygg-Duktig-Modern. Väl genomfört utan nåt att klaga på tycker jag. Bara att han vaknar upp bredvid Marie Serneholt borde ta honom till finalplats.

Ärligt talat så är jag trött på alla "gamla artister" som ska få nån form av comeback chans i detta forum vilket gör det hela väldigt slätstruket. I morgon kommer Micke Rickfors och då hoppas jag han spelar Vingar och inget annat.

Fotboll då ? Jo lite kan jag väl kommentera.
Det är en relativt viktig helg, åtminstone för ett par lag.
Aston Villa har ett drömläge att sänka Abramovich miljardbygge, vem hade trott det när säsongen började?
Risken är ju trots allt stor att Ballack-Deco-Lampard-Mikel och alla andra blåa dussinspelare kanske spelar Uefa cupen mot FC Twente nästa år. Go Barry Go Barry.
Arsenal kommer att käka upp Sunderland och dom alltid pålitliga Unted kommer göra slarvsylta av Blackburn.....eller?
Liverpool möter ett City som ingen förstår sig på. Gerrard och Alonso är inte med och då brukar visserligen inte Pool bjuda på nåt gnistrande anfallsspel direkt. Svår nöt att knäcka men en måste match annars är det kört (om det inte redan är det). 

I spanien är det sjukt att se Barcas målskörd denna säsongen så kommentarer lämnar jag till er läsare.

Champions League blir en nagelbitare för alla fotbollsälskare som jag hoppas kunna lägga en egen liten spalt på när matcherna är spelade i veckan.

Hur ser det ut i Beds då?
Ny tränare med en vänsterfot som fick Huskvarana att stanna i mitten på 90-talet. Men det fick visserligen grillen vid mjölkafållan också vid rea på dubbel med mos kampanjer. Tror visserligen på detta koncept med en Magnus Färdig.

Ska inte göra erat lidande långt då ni säkert ska ut på galej ikväll när det är fredag och allt. Själv håller jag mig hemma med händerna fastlimmade runt toalocket om ni förstår vad jag menar.

I dag har jag ingen lista att bidra med så jag har bara röstat fram veckans babe och det är vår kära Tuva 


Förslag på ämnen att diskuter mottages som vanligt, bara att lägga in på "kommentarer".

Nu ska jag kolla på First Blood, Bye bye


 

Kommentarer
Postat av: Emil Barry Hansson

Jag har trott på Villa hela tiden!!!

Villa mot CL

2009-02-20 @ 20:04:23
URL: http://www.avfc.premiumtv.co.uk/page/Home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0